Diet

Skrivet 2011-07-15 Klockan 13:05:00

Hur ska då detta då gå till?

Jag kan det teoretiska hyfsat, så där ligger inte problemet. Problemet ligger i att jag inte gör det jag borde. Därför hoppas jag att en blogg ska hjälpa mig att få struktur, få överblick och få motivation.

Jag kommer följa LCHF. Eller, ungefär iaf. Kolhydraterna ska bort, men har lite svårt att äta så mycket fett som LCHF förespråkar. Ska försöka äta rätt fetter, och fylla på med protein och grönsaker. LCHFPV kanske man kan säga? Low Carb, High Fat, Protein and Vegetables.

Jag hoppas detta ska fungera. Eller, jag vet att det fungerar bara jag håller mig till det.
Motion skall självklart också bakas in i vardagen. Kommer inte börja köpa gymkort, ny motioncykel, skaffa personlig tränare eller dyra löparskor. Det är att bädda för en krasch. Jag ska istället få promenader och övningar i hemmet att bli vardag. Sedan, när jag börjar komma in i detta så kan man se vilken motion man trivs bäst med och i så fall då köpa gymkort eller liknande.

Just nu tror jag det viktigaste är att få bollen i rullning. Att bloggen är startad är ett första steg.

Nu är det dags för lunch, vilket består av en kycklinggryta med grönsaker. Bra saker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!