Dag 2

Skrivet 2011-07-19 Klockan 18:55:21

Jag tänkte inte att den här bloggen skulle bli någon matblogg där recepten och bilder blir det huvudsakliga. Sådana finns det massor av. Jag vill att det här ska bli en sorts dagbok, en mental språngbräda. Ett utrymme utanför mitt huvud som ska avlasta det svåra i att hålla sig till en "diet". Därför komme rjag främst fockusera på hur dagen har gått gällande matintag.

Vet inte exakt hur det ska gå till, men ska iaf försöka att betygsätta min dag på en tiogradig skala både gällande mat och motion. Har jag fuskat med maten och ätit godis, pasta eller liknande så blir självklart betyget lågt. Detsamma gäller motionen.

Detta hoppas jag ska ge motivation. När man börjar rada upp höga betyg flera dagar i sträck så blir det svårare att fuska, och således bryta den vackra sviten.

Dagens mat: 7 av 10.
Dagens motion: 5 av 10.

Denna betygsättning är min uppfattning av dagen. Problematiskt kanske du säger, då det blir lätt att fuska. men varför ska jag fuska med den? Jag vill absolut att den ska vara så rättvis och sann som möjligt för att den ska fylla sin funktion.

Betygsstegen då? Jag tänker mig att 10 av 10 symboliserar ett perfekt intag av protein och fett, och självklart inga kolhydrater. Sedan faller den skalan och när vi börjar hamna i botten så handlar dte som stora syder så som en godispåse eller chipsfrossande. I mitten så är maten hyfsat bra, inga större utsvävningar men kanske ett hårdbröd eller för långt mellan måltiderna, trots att maten varit hyfsad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!