Introduktion

Skrivet 2011-07-15 Klockan 12:42:59

Kampen har pågått så länge jag kan minnas. Ett ständigt stångande mot en vägg som inte velat röra sig en millimeter. En fysisk, och framförallt en psykisk kamp, som är så svår att vinna. Iaf för mig.

Jag har visserligen varit hyfsat fysikt aktiv. Hållit på med olika sporter under hela min uppväxt, och även i "vuxen" ålder. Men vikten har ändå alltid varit ett problem. Har tack vara andra färdigheter aldrig behövt ha någon superkondition eller smidighet. Den delen av livet har fungerat ändå. Jag har alltid varit i toppen av min årskull, en "sportkille" om ni så vill.

Men känslan att vara stolt över mig själv, och hur jag ser ut har aldrig infunnit sig.

Just nu vill jag bara kunna slappna av i publika sammanhang. Inte försöka dölja mig själv med kläder, i hopp om att ingen ska märka. Kunna slippa avslappnad i en soffa utan att fundera på hur magen ser ut från andra sidan bordet. Enkla saker som är så svåra. Självklara saker som är så onaturligt komplicerade.

Nu ska det lyckas, nu ska JAG lyckas.

Återkommer med hur jag ska lyckas med detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!